PIMPINAN PANDAN 2012/2013

PIMPINAN PANDAN 2012/2013
PIMPINAN PANDAN 2012/2013

PENGENALAN PEPIAS

Merupakan singkatan dari Persatuan Pelajar Islam Selangor Darul Ehsan. Ditubuhkan oleh sekumpulan bekas pelajar Kolej Yayasan Anda yang terletak di Jalan Hamzah, K.L sekitar tahun 70-an. Berdaftar secara rasmi pada 1 Oktober 1992 dan didaftarkan semula pada tahun 2008 dengan nama seperti hari ini. Menjalankan pelbagai aktiviti kemasyarakatan berbentuk kebajikan dan pendidikan Islam di merata bumi Selangor. Menjadikan pelajar Islam sebagai penggerak utama dalam setiap aktivitinya bagi meramaikan aktivis belia Muslim yang berkualiti di masa hadapan.

Tuesday, January 18, 2011

" UMAT YANG SUPER "

" Umat nabi Muhammad adalah satu umat yg SUPER. Mereka bermula dari zero kemudian berubah menjadi hero. Pada peringkat awl umat ini dianggap sprt tunggul, tiba2 ia berubah mnjdi unggul. kemudiannya,umat super ini b'jaya mengubah dunia. Berhubung dgn kejayaan ini, A.M Lothrop Stoddard di dlm The News World of Islam ( Ross & Peery, New Jersey, 2002) berkata.* kebangkitan islam merupakan satu epidod yg pling mengagumkan dlm sejarah manusia. Ia lahir di bumi yg tdak terkenal kemudian dlm jngka masa hanya satu abad ia berkembang sehingga separuh alam. Dalam proses itu, ia meruntuhkan empayar2 besar dan serentak dgn itu membentuk hati2 manusia shgga akhrnya b'jaya menegakkan dunia baru iaitu DUNIA ISLAM *
Umat ini mnjadi SUPER krna mereka benar2 beriman serta berpegang teguh dgn ajaran islam. Allah menyatakan dlm surah Ali Imran ayat 139 yg bermksud..( " dan jgnlah kamu berasa lemah dan jgnlah bersedih hati, padahal kamulah org2 pling tggi ( darjatnya ) jika kmu beriman " ) "

No comments: